Belgrad
trollid *
троллейбусы


Belgradi trolliliiklus avati 22.06.1947 liinil Kalemegdan - Trg D.Tukovica (praegu Trg Slavija), mis vastab tänapäeva liinile 22L. Kõrvaloleval 1988.a. kaardil näidatud liinid 19, 21, 22, 28, 29, 40 ja 41 on muutumatult käigus ka täna.

 

Троллейбусное движение в Белграде был открыт 22 июня 1947 г. на маршруте Калемегдан - Трг Д.Туковича (сегодня Трг Славия), сегодня это машршут 22L. Показанные на карте 1988 года (см. рядом) маршруты 19, 21, 22, 28, 29, 40 и 41 неизменно ходят и сегодня.

Kaart: Strassenbahnatlas Österreich - Ungarn - Jugoslawien; Blickpunkt Strassenbahn, Berlin; 1988

Belgradi linnatranspordi ettevõte * Предприятие городского транспорта г.Белграда:

Градско саобраћајно предузеће «Београд»


Belgradi esimeste trollide kohta andmed puuduvad, tõenäoliselt olid nad Itaalia päritolu. Fotol on Palermost kasutatult üle võetud Alfa-Romeo numbriga 132. Kohalikud tehased Gosa ja FAP ehitasid Belgradile alates 1956.a. ligi 140 trolli, millest viimased olid käigus 1980-ndail.

О первых троллейбусах данных у меня нет, вероятно они были построены в Италии. На фото: б/у троллейбус Альфа-Ромео из Палермо №132. На местных заводах Госа и ФАП с 1956 г. было построено около 140 троллейбусов, последние из которых работали в 1980-х.

Foto: collection Martin Harak; ca.1965


1988. aastal koosnes Belgradi trollipark juba üksnes ühesugustest punastest ZIU-682V trollidest, nagu ka nr.90, mis on ehitatud 1985.a.

Уже в 1988 году на балансе были одни красные ЗИУ-682В, в том числе №90, который посроен в 1985 году.

Foto: Martin Harak; 25.05.1987


Esimene ZIU-682V numbriga 1 jõudis Belgradi augustis 1979. Nimekirjas 2005.a. oli ta vanim; 1980. aastast olid alles trollid 14, 16 ja 21; aastast 1982 - 34, 43, 46, 48 ja 49.

Первый ЗИУ-682В с номером 1 поступил в Белград в августе 1979. В списке 2005 года это самый старый троллейбус. С 1980 года сохранились машины 14, 16 и 21; с 1982 года - 34, 43, 46, 48 и 49.

Foto: Pavel Torgalov; 10.2003


Troll 63 on ZIU-682V aastast 1983, 108 - samasugune aastast 1985.

Троллейбус 63 - ЗИУ-682В с 1983 года, 108 - такой же с 1985 г.

Foto: Pavel Torgalov; 10.2003


Troll 110 on aastast 1985.

Троллейбус 110 - с 1985 года.

 

Foto: Pavel Torgalov; 10.2003


Тroll 83 aastast 1984 - uutes värvides.

Троллейбус 83 - с 1984 года, в новой фирменной окраске.

 

Foto: AO; 12.10.2006


15 uut ZIU-682G-016 numbritega

138-152 saabusid aastal 2000. Fotol tehasevärvides troll 139.

15 новых ЗИУ-682Г-016 №№ 138-152 поступили в 2000 году На фото: троллейбус 139 в заводской окраске.

Foto: Pavel Torgalov; 10.2003


Troll 152 2000.a. seeriast uutes värvides.

Троллейбус 152 из серии 2000 года, в новой фирменной окраске.

Foto: AO; 12.10.2006


Trollid 76 ja 77 (ZIU-682G1) on 1999.a. ametlikult üle võetud Sofiast. Tegelikult on nad 1999.a. ka ehitatud...

Троллейбусы 76 и 77 (ЗИУ-682Г1) в 1999 году были официально получены из Софии. В самом деле они и построены в 1999 году...

Foto: Pavel Torgalov; 10.2003


Troll 77 Sofiast.

Троллейбус 77 - из Софии

.

Foto: Pavel Torgalov; 10.2003


Aastal 2005 võeti üle Ateenast 31 trolli ZIU-682V-10, ehitatud 1989-1991, Ateena numbrid 5005...5099. Belgradis anti neile mahakantud ZIU-de numbrid 66...115.

Enamik neist sõidab esialgu Ateena värvides, nagu ka trollid 78 ja 109 fotol (Trg Slavija).

В 2005 году из Афин были получены 31 троллейбус ЗИУ-682В-10, построенные в годах 1989-1991, афинские номера 5005...5099. В Белграде они получили номера списанных ЗИУ, в промежутке 66...115. Большинство их них пока в афинской окраске, в т.ч. машины 78 и 109 на фото (Трг Славия).

Foto: AO; 12.10.2006

Kõigi (v.a. nr.40) trolliliinide lõpp-peatus Studentski Trg kesklinnas. Esiplaanil Ateena trollid 87 (Ateena 21. liini sildiga!) ja 85.

Конечная всех маршрутов (кроме №40) в центре города - Студентский Трг. На переднем плане афинские №№ 87 (с табличкой афинского 21-го маршрута!) и 85.

Foto: AO; 12.10.2006

Troll 106, endine Ateena 5090, aastast 1991.

Tроллейбус 106, бывший афинский 5090, 1991 г. постройки.

Foto: Andrejs Šveide; 12.10.2006

Korralikult remonditud troll 113, endine Ateena 5097, aastast 1991.

Основательно отремонтированный троллейбус 113, бывший афинский 5097, 1991 г. постройки.

Foto: AO; 12.10.2006

Veebruaris 2002 suleti Austrias trolliliiklus Brucki ja Kapfenbergi linnade vahel (Mürztaler Verkehrsgesellschaft). 8 trollist 2 (Gräf-Stift OE112 M11, numrid 15 ja 16) anti üle Belgradile, kus nad on käigus numbrite 55 ja 56 all.

В феврале 2002 было закрыто троллейбусное движение в Австрии между городами Брук и Капфенберг (Mürztaler Verkehrsgesellschaft). Из 8 троллейбусов 2 (Gräf-Stift OE112 M11, №№ 15 ja 16) были переданы в Белград, где получили номера 55 и 56.

Foto: Pavel Torgalov; 10.2003


Vologda Trans-Alfa tehase VMZ-375 numbriga 7 on selle tehase ainus esindaja Belgradis, alates sept.2001.

Троллейбус №7 типа ВМЗ-375 завода "Транс-Альфа" (Вологда) - единственный представитель этого завода в Белграде, с сентября 2001 г.

 

Foto: Pavel Torgalov; 10.2003


Esimene seeria Valgevene trolle Belgradis: AKSM-20101, numbrid 118-122 ja 125-129, arvele võetud detsembris 2002. Kõik nad hakkasid sõitma ühesuguse Bonito-reklaamiga.

Первая серия белорусских троллейбусов в Белграде: АКСМ-20101 №№ 118-122 и 125-129, с декабря 2002 г. Все они начали работать в одинаковой рекламе Бонито

Foto: Pavel Torgalov; 10.2003

Mõned AKSM 201-d on saanud uue firmavärvi.

Несколько АКСМ-201 уже получили новую фирменную окраску.

 

Foto: AO; 12.10.2006


Engelsi tehase kaks TROLZAt 62052-01 nr.153 ja 154 lasti liinile juulis 2001. Fotol troll 154 tehasevärvides.

Первые две ТРОЛЗы 62052-01 №№ 153 и 154 вышли на линию в июле 2001. На фото: троллейбус 154 в заводской окраске.

 

Foto: Pavel Torgalov; 10.2003


Veel 10 TROLZA 62052-01 (nr.155-164) anti käiku jaanuaris 2003. Fotol troll 161 tehasevärvides.

Еще 10 ТРОЛЗА 62052-01 (№№ 155-164) начали работать в январе 2003. На фото: троллейбус 161 в заводской окраске.

Foto: Pavel Torgalov; 10.2003


Troll 157 uutes firmavärvides.

Троллейбус 157 в фирменной окраске.

 

Foto: Andrejs Šveide; 12.10.2006


12 trolli (165-176) BKM-333 on ehitatud Minskis ja käigus Belgradis alates augustist 2004.

12 троллейбусов БКМ-333 (№№ 165-176) построены также в Минске и вышли на линию в Белграде в августе 2004.

 

Foto: AO; 12.10.2006


Viimane täiendus Belgradi trollipargis: 10 trolli BKM-321 numbritega 177-186, käiku lastud augustis 2005.

Последнее пополнение в троллейбусном парке Белграда: 10 машин БКМ-321 №№ 177-186, работающие с августа 2005.

Foto: AO; 12.10.2006


Troll 183 meenutamas UITP konverentsi Belgradis septembris 2006.

Троллейбус 183 напоминает о конференции UITP в Белграде в сентябре 2006.

 

Foto: AO; 12.10.2006


[TALLINN tramm+troll+buss]

[Трамваи и троллейбусы в странах Европы]

[Трамваи и троллейбусы в странах бывшего СССР]


Copyright © 2004-2005. Tallinna Ühistransport - fotoalbum.