Belgrad
trollid
*
троллейбусы
Belgradi trolliliiklus avati 22.06.1947 liinil Kalemegdan - Trg D.Tukovica (praegu Trg Slavija), mis vastab tänapäeva liinile 22L. Kõrvaloleval 1988.a. kaardil näidatud liinid 19, 21, 22, 28, 29, 40 ja 41 on muutumatult käigus ka täna.
|
Троллейбусное движение в Белграде был открыт 22 июня 1947 г. на маршруте Калемегдан - Трг Д.Туковича (сегодня Трг Славия), сегодня это машршут 22L. Показанные на карте 1988 года (см. рядом) маршруты 19, 21, 22, 28, 29, 40 и 41 неизменно ходят и сегодня. |
|
Kaart: Strassenbahnatlas Österreich - Ungarn - Jugoslawien; Blickpunkt Strassenbahn, Berlin; 1988 |
Belgradi linnatranspordi ettevõte * Предприятие городского транспорта г.Белграда:
Градско саобраћајно предузеће «Београд»
Belgradi esimeste trollide kohta andmed puuduvad, tõenäoliselt olid nad Itaalia päritolu. Fotol on Palermost kasutatult üle võetud Alfa-Romeo numbriga 132. Kohalikud tehased Gosa ja FAP ehitasid Belgradile alates 1956.a. ligi 140 trolli, millest viimased olid käigus 1980-ndail. |
О первых троллейбусах данных у меня нет, вероятно они были построены в Италии. На фото: б/у троллейбус Альфа-Ромео из Палермо №132. На местных заводах Госа и ФАП с 1956 г. было построено около 140 троллейбусов, последние из которых работали в 1980-х. |
|
Foto: collection Martin Harak; ca.1965 |
1988. aastal koosnes Belgradi trollipark juba üksnes ühesugustest punastest ZIU-682V trollidest, nagu ka nr.90, mis on ehitatud 1985.a. |
Уже в 1988 году на балансе были одни красные ЗИУ-682В, в том числе №90, который посроен в 1985 году. | |
Foto: Martin Harak; 25.05.1987 |
Esimene ZIU-682V numbriga 1 jõudis Belgradi augustis 1979. Nimekirjas 2005.a. oli ta vanim; 1980. aastast olid alles trollid 14, 16 ja 21; aastast 1982 - 34, 43, 46, 48 ja 49. |
Первый ЗИУ-682В с номером 1 поступил в Белград в августе 1979. В списке 2005 года это самый старый троллейбус. С 1980 года сохранились машины 14, 16 и 21; с 1982 года - 34, 43, 46, 48 и 49. |
|
Foto: Pavel Torgalov; 10.2003 |
Troll 63 on ZIU-682V aastast 1983, 108 - samasugune aastast 1985. |
Троллейбус 63 - ЗИУ-682В с 1983 года, 108 - такой же с 1985 г. |
|
Foto: Pavel Torgalov; 10.2003 |
15 uut ZIU-682G-016 numbritega 138-152 saabusid aastal 2000. Fotol tehasevärvides troll 139. |
15 новых ЗИУ-682Г-016 №№ 138-152 поступили в 2000 году На фото: троллейбус 139 в заводской окраске. |
|
Foto: Pavel Torgalov; 10.2003 |
Aastal 2005 võeti üle Ateenast 31 trolli ZIU-682V-10, ehitatud 1989-1991, Ateena numbrid 5005...5099. Belgradis anti neile mahakantud ZIU-de numbrid 66...115. Enamik neist sõidab esialgu Ateena värvides, nagu ka trollid 78 ja 109 fotol (Trg Slavija). |
В 2005 году из Афин были получены 31 троллейбус ЗИУ-682В-10, построенные в годах 1989-1991, афинские номера 5005...5099. В Белграде они получили номера списанных ЗИУ, в промежутке 66...115. Большинство их них пока в афинской окраске, в т.ч. машины 78 и 109 на фото (Трг Славия). |
|
Foto: AO; 12.10.2006 |
Kõigi (v.a. nr.40) trolliliinide lõpp-peatus Studentski Trg kesklinnas. Esiplaanil Ateena trollid 87 (Ateena 21. liini sildiga!) ja 85. |
Конечная всех маршрутов (кроме №40) в центре города - Студентский Трг. На переднем плане афинские №№ 87 (с табличкой афинского 21-го маршрута!) и 85. |
|
Foto: AO; 12.10.2006 |
Veebruaris 2002 suleti Austrias trolliliiklus Brucki ja Kapfenbergi linnade vahel (Mürztaler Verkehrsgesellschaft). 8 trollist 2 (Gräf-Stift OE112 M11, numrid 15 ja 16) anti üle Belgradile, kus nad on käigus numbrite 55 ja 56 all. |
В феврале 2002 было закрыто троллейбусное движение в Австрии между городами Брук и Капфенберг (Mürztaler Verkehrsgesellschaft). Из 8 троллейбусов 2 (Gräf-Stift OE112 M11, №№ 15 ja 16) были переданы в Белград, где получили номера 55 и 56. |
|
Foto: Pavel Torgalov; 10.2003 |
Vologda Trans-Alfa tehase VMZ-375 numbriga 7 on selle tehase ainus esindaja Belgradis, alates sept.2001. |
Троллейбус №7 типа ВМЗ-375 завода "Транс-Альфа" (Вологда) - единственный представитель этого завода в Белграде, с сентября 2001 г. |
|
Foto: Pavel Torgalov; 10.2003 |
Esimene seeria Valgevene trolle Belgradis: AKSM-20101, numbrid 118-122 ja 125-129, arvele võetud detsembris 2002. Kõik nad hakkasid sõitma ühesuguse Bonito-reklaamiga. |
Первая серия белорусских троллейбусов в Белграде: АКСМ-20101 №№ 118-122 и 125-129, с декабря 2002 г. Все они начали работать в одинаковой рекламе Бонито |
|
Foto: Pavel Torgalov; 10.2003 |
Engelsi tehase kaks TROLZAt 62052-01 nr.153 ja 154 lasti liinile juulis 2001. Fotol troll 154 tehasevärvides. |
Первые две ТРОЛЗы 62052-01 №№ 153 и 154 вышли на линию в июле 2001. На фото: троллейбус 154 в заводской окраске. |
|
Foto: Pavel Torgalov; 10.2003 |
[Трамваи и троллейбусы в странах Европы]
[Трамваи и троллейбусы в странах бывшего СССР]
Copyright © 2004-2005. Tallinna
Ühistransport - fotoalbum.