Harkov
2007


Harkovi tramm oli NSV Liidu lõpuaastail eesrindlaste hulgas. 1991.a. lõpuks oli arvel 830 vagunit, neist 704 Tatra T3, 55 Tatra T3M ja 71 KTM5. 1991.a. jooksul saadi 25 uut T3M ja 40 KTM-5, maha kanti viimased lõõtsaga Tatra K2-d. Töötas 4 trammidepood, sealhulgas 300 vagunile ehitatud Saltovskoje, suurim NSV Liidus.

Tänaseks on tollasest hiilgusest vähe järele jäänud. 2005.a. lõpuks oli arvel 324 Tatra T3 ja 48 T3M. Aastal 2002 suleti ja lammutati Lenini depoo, KTM5-d kanti maha. 2007.a. suleti Kominterni depoo ja anti üle kõrvalasuvale remonditehasele. Üksikud T3-d on seal korraliku remondi saanud, ülejäänud näevad üsnagi väsinud välja.

2007.a. algul Venemaalt Ust-Katavi tehasest soetatud 10 uue vaguni 71-619KT käikuandmine on viibinud, kuna Ukraina võimud nõuavad "sõbraliku" Venemaa toodangu ohutuse põhjalikku tõendamist.

 

Харьковский трамвай в последних годах СССР считался к передовым. На конец 1991 г. на балансе было 830 трамваев, из них 704 Татра Т3, 55 Татра Т3М и 71 КТМ5. За 1991 г. получили 25 новых Т3М и 40 КТМ5, списали последние гармошки Татра К2. Работали 4 трамвайных депо, в том числе Салтовское - самое большое в СССР.

На сегодня из всего этого осталось довольно мало. На конец 2005 г. на балансе было 324 вагонов Т3 и 48 Т3М. В 2002 году закрыли и снесли Лениниское депо, списали все КТМ5. В 2007 г. закрыли и передали ремонтному заводу Коминтерновское депо. Единичные Татры Т3 прошли там реконструкцию, остальные выглядят довольно усталыми.

Выпуск на линию приобретенных в начале 2007 года 10 вагонов 71-619КТ задерживается, так как власти Украины требуют всесторонних доказательств безопасности продукции из соседней страны.


Tatra T3 nr.412 aastast 1978. Vasakul valge aia taga asus trollidepoo nr.1, mis 2006.a. samuti suleti.

Татра Т3 №412 - с 1978 г. Слева за белым забором находился закрытый в 2006 году троллейбусный парк №1.

Foto: AO; 20.04.2007

Ebatavalist värvi vagun 480, aastast 1980. Oktoobri depoo Tatrate numbrid on 201-487, lisaks viimastel aastatel teistest depoodest saadud 3001-3097.

Вагон 480 (1980 г.) в необычной окраске. Октябрьские Татры имеют номера 201...487, плюс переданные из других депо №№ 3001-3097.

Foto: AO; 19.04.2007

Koosseis 3019+3020, reklaamijärgsetes värvides, endine 1509+1510 Kominterni depoos.

Состав 3019+3020, в послерекламной окраске, бывший Коминтерновский 1509+1510.

Foto: AO; 20.04.2007

Koosseis 3029+3030 (endine Lenini 905+920; 1980.a.) kesklinnas Rosa Luxemburgi väljakul. Vaatamata trammiliikluse kahanemisele on kõik liinid kesklinna peatänavatel säilinud - erinevalt trolliliinidest, mis kesklinnast on pea kadunud.

Состав 3029+3030 (бывший Ленин-ский 905+920; с 1980 г.) в центре на площади Розы Люксембург. Несмотря на сокращение выпуска все линии на главных улицах центра пока сохранены - в то время как троллейбусы почти исчезли из центра.

Foto: АО; 19.04.2007

Moskva prospekti kesklinnapoolne ots. Koosseis 3080+3081 (1972.a.), endine Kominterni 1861+1862.

Начало Московского проспекта в центре. Состав 3080+3081 (1972 г.) - Коминтерновский 1861+1862.

 

Foto: АO; 19.04.2007


Vagun 3067 (Kominterni 1830; 1971.a.) Poltaava maanteel.

Вагон 3067 (Коминтерновский 1830; с 1971 г.) на ул. Полтавский шлях.

Foto: AO; 20.04.2007

Uuemad Kominterni depoo T3-d

1511-1518 (1987.a.) said Oktoobri depoos endale vabad numbrid vahemikust 301...318. 304 - endine 1513 - raudteejaama esisel väljakul.

Самые новые Коминтерновские Т3 №№ 1511-1518 (с 1987 г.) в Октябрьском получили свободные номера серии 301...318. Фото: вагон 304 (бывший 1513) у ж/д вокзала.

 

Foto: AO; 20.04.2007


Vagun 318 - endine 1515 - jõudmas raudteejaama juurde.

Вагон 318 - бывший 1515 - прибывает к ж/д вокзалу.

Foto: AO; 20.04.2007

Saltovskoje depoo vagunite numbrid on 501-774, lisaks hiljuti Kominterni depoost saadud 4001-4010. Fotol koosseis 772+773, aastani 2002 Lenini depoos 992+993, 1986.a. vagunid.

Салтовские Т3 носят номера 501...774, плюс недавние Коминтерновские 4001-4010. На фото: состав 772+773, до 2002 года Ленинский 992+993 (вагоны 1986 г.).

Foto: AO; 19.04.2007

Tõeline uunikum on vagun 4004, Kominterni 1778, aastast 1968. Üldse esimene Tatra saabus Harkovisse Kiievist 1966. aastal ja sai numbri 1701. Alates 1967.a. saabusid Kominterni depoosse T3-d 1702-1899 ja 1501-1518; 1970. aastal ka 40 Tatra K2 numbritega 1901-1940.

Вагон 4004 - настоящий уникум, Коминтерновский 1778 с 1968 года. Самый первы Татра прибыл в Харьков из Киева в 1966 г., с 1967 г. поступили Коминтерновские Т3 1702-1899 и 1501-1518; с 1970 г. также 40 Татра К2 №№ 1901-1940.

Foto: АО; 19.04.2007


Kõik 55 T3M saabusid algselt Kominterni depoosse ja said numbrid 1519-1573. Kevadeks 2007 oli neid alles 48 ja nad anti Saltovskoje depoosse, uuteks numbriteks 4519...4573. Kõik nad sõidavad reklaamvärvides, nii ka 4569 (Kirovi tänaval).

Все 55 Т3М прибыли в Коминтернов-ское депо и получили №№ 1519-1573. К весне 2007 их осталось 48, в Салтовском их номера меняли на 4519...4573. Все они работают в рекламной окраске, так и 4569 на улице Кирова.

Foto: АО; 20.04.2007


Vagun 1754 pärast uuendamist remonditehases, seismas endise Kominterni depoo ees. Liinil sõidab ta juba Oktoobri depoo numbri 315 all.

Вагон 1754 стоит после реновации перед бывшим Коминтерновским депо. На линии он работает уже под Октябрьским номером 315.

Foto: AO; 19.04.2007


Esimene renoveeritud T3 - 3042, endine Lenini 898, 1987.a. vagun. Lenini depoo Tatrate numbrid olid 901-995 ja kõige uuemad 889-900.

Вагон 3042 после реновации, бывший Ленинский 898, вагон 1987 года. Ленинские Татры имели номера 901-995 и более новые 889-900.

Foto: AO; 20.04.2007


Ust-Katavi KTM-19 (mudel 71-619KT) järjekordse presentatsiooni ootel tühjas Kominterni depoos. Alates 1999.a. on realiseeritud 377 seda tüüpi trammi, neist 366 Venemaal, üks Kasahstanis (Pavlodar) ja 10 - Harkovis.

КТМ-19 (точнее 71-619КТ) в ожидании очередной презентации в пустом Коминтерновском депо. Начиная с 1999 года реализованы 377 трамваев КТМ-19, из них 366 в России, 1 в Казахстане (г. Павлодар) и 10 - в Харькове.

 

Foto: AO; 19.04.2007


KTM-19 vagunid 3101-3110 järgmisel päeval oma tavapärases kohas Oktoobri depoos.

Вагоны КТМ-19 №№ 3101-3110 следующим утром в Октябрьском депо.

Foto: AO; 20.04.2007


KTM-19 rivi tagantpoolt vaadates.

Ряд вагонов КТМ-19, вид сзади.

Foto: АО; 20.04.2007


Ka trolliliiklus on tugevasti kahanenud. Tippajal 1991.a. lõpul oli arvel 655 trolli, 14 aastat hiljem - 313... Neist 204 olid 2005.a. lõpul ZIU9-d; alates 2006 on trollipark hakanud uuenema. Fotol troll 852 peatuses Stalingadi Kangelaste prospektil.

Троллейбусное движение за последние годы также значительно сократилось. На конец 1991 г. на балансе было 655 машин, 14 лет позже - 313... Из них 204 - ЗИУ-9. Только с 2006 года  началось обновление троллейбусного парка. Фото: остановка на проспекте Героев Сталинграда.

Foto: AO; 19.04.2007


Troll 204 Harkovi suurima ja kauneima maja, 1930-ndail ehitatud Gospromi taustal.

Троллейбус 204 на фоне Госпрома, самого замечательного дома в Харькове, построенного в 1930-х.

Foto: AO; 20.04.2007


Lõõtsaga ZIU-sid on Harkovis 9, aastaist 1994-96. Neist 1101-1106 ja 1108 - 683B00, 1107 ja 1109 - 683V01. Pärast 1. depoo sulgemist sõidavad nad 3. depoos numbrite 3101-3109 all. Troll 3107, nagu paljud teisedki, on üle värvitud vastavalt kohalike fännide loodud värviskeemidele.

Гармошек ЗИУ в Харькове всего 9, с годов 1994-96. Из них №№ 1101-1106 и 1108 - модели 683Б00, а 1107 и 1109 - 683В01. После закрытия депо №1 они продолжают работать в депо №3 под №№ 3101-3109. Троллейбус 3107, как и многие другие, перекрашен в соответствии со схемой, предложенной местными фанатами.

Foto: AO; 20.04.2007


JuMZ-T1 trollid saabusid numbritega 1201-1222 ja 2001-2025, tänaseks on kõik 47 koondatud depoosse nr.2.

Троллейбусы ЮМЗ-Т1 прибыли под №№ 1201-1222 и 2001-2025; на сегодня все сосредоточены в депо №2.

 

Foto: AO; 19.04.2007


DAC-217E trolle Rumeeniast soetati 1985-1990 Kiievisse 260 ja Harkovisse 51, kõik puna-halli värvi. Veel 28 samasugust sai Harkov 1995.-96.a., nüüd Rocar-217E nime all ja sini-valged. Fotol depoos nr.3 tehase-värvides DAC 232 (seeria 220-239) ja Rocar 3013 (seeria 3001-3020).

Троллейбусы ДАК-217Е были приобретены из Румынии для Киева 260 машин и Харькова 51 машину, все в красно-серой окраске. Еще 28 таких машин под названием Рокар-217Е в бело-синей окраске Харьков получил в годах 1995-96. На фото в депо №3 в ближе к заводской окраске ДАК №232 (из серии 220-239) и Рокар №3013 (серия 3001-3020).

Foto: AO; 19.04.2007


1. depoo Rocarid 1001-1008 on nüüd 3. depoos 3021-3028.

Рокары депо №1 №№ 1001-108 теперь размещены в депо №3 под №№ 3021-3028.

 

Foto: AO; 20.04.2007


1. depoo 31 DACist (nr.120-150) oli depoo sulgemiseks järel 9; 3. depoos said nad numbriteks 3050-3058.

Из 31 ДАКов депо №1 к закрытию депо осталось 9. В 3-м им присвоили №№ 3050-3058.

 

Foto: АО; 19.04.2007


Aastal 2006 sõlmiti Trolza (endine ZIU)tehasega leping 90 uue trolli soetamiseks, kõik ühesugused sini-valged Trolza 682-016.02. Juulini 2007 olid käiku antud trollid 2301-2331 ja 3301-3326. Fotol troll 2305 Kino "Zirka" lõpp-peatuses.

В 2006 году с заводом Тролза был заключен договор на покупку 90 одинаковых бело-синих Тролза
682-016.02. До июля 2007 были приняты на эксплуатацию троллейбусы №№ 2301-2331 и 3301-3326. На фото: троллейбус 2305 на конечной "Кинотеатр Зирка".

Foto: АО; 19.04.2007


Troll 3305.

Троллейбус 3305.

 

Foto: АО; 19.04.2007


Uued trollid 3. depoos.

Новые троллейбусы в депо №3.

 

Foto: АО; 19.04.2007


[TALLINN tramm+troll+buss]

[Трамваи и троллейбусы в странах Европы]

[Трамваи и троллейбусы в странах бывшего СССР]


Copyright © 2004-2007. Tallinna Ühistransport - fotoalbum.