Zagreb
trammid ja bussid
*
трамваи
и автобусы
Zagrebi trammiliiklus avati 18. augustil 1910. Rööbastee laius - 1000 mm. Täna veavad 15 trammiliini valdava osa kõigist sõitjatest. Busse kesklinnas ei sõida üldse, liinid väljuvad enamasti trammide lõpp-peatuste juurest ja suunduvad äärelinnadesse.
|
Трамвайное движение в Белграде был открыт 18 августа 1910 г. Колея: 1000 мм. Сегодня 15 маршрутов обслужи-вают подавляющее большинство всех пассажиров в городе. Автобусов в центре города нет; маршруты стартуют в основном от конечных остановок трамваев и направляются в пригороды. |
|
Kaart: http://www.zet.hr/pdf/mrezadan.pdf |
Zagrebi linnatranspordi ettevõte * Предприятие городского транспорта г.Загреба:
* * *
Koosseis 38+524 - samuti Grazi tehasest. |
Состав 38+524 - также из завода Грац. | |
Foto: collection B.J.Cross; 10.1968 |
Uute 2-teljeliste täismetallvagunite prototüüp nr.100 valmis Duro Dakovici tehases 1949.a. Seeriavagunid 101-171 ehitati aastail 1951-1966. Fotol vagun 108 (1957.a.) liinil nr.15 Mihaljevaci lõpp-peatuses. . |
Прототип новых 2-осных цельно-металлических вагонов №100 был построен на заводе Дуро Дакович в 1949 году. Серийные вагоны №№ 101-171 были построены в гг. 1951-1966. На фото: вагон 108 (с 1957 г.) на конечной "Михалевач" маршрута №15. |
|
Foto: Stefan Mink; 27.03.1983 |
Vagunitele 100-171 sobivad 4-teljelised järelvagunid 591-700 ehitati Duro Dakovici tehases 1954-1968. Fotol vagun 148 (1964.a.) kahe järelvaguniga. |
Подходящие к вагонам №№ 100-171 прицепы (№№ 591-700) были построены на заводе Дуро Дакович в годах 1954-1968. На фото: вагон 148 (с 1964 г.) с двумя прицепами. |
|
Foto: Wilhelm Pflug; 1976 |
Täna on Zagreb ainuke suurem linn maailmas, kus 2-teljelised trammid veel liinil sõidavad. Fotol vagun 120 aastast 1959. Järelvagun 738 (1969 a.) on üle võetud Belgradist 1987. aastal. |
Сегодня Загреб - единственный в мире крупный город, где 2-осные вагоны еще работают на линии. На фото: вагон 120 с 1959 г. Прицеп 738 (с 1969 г.) получен из Белграда в 1987 году. |
|
Foto: AO; 13.10.2006 |
Vagun 171 seeriast 164-171, mis ehitati 1961 ja võeti üle Osijekist 1972. Järelvagun 718 on üks viimaseid Duro Dakovici tehases ehitatud vaguneid (1974.a. seeria 716-730). |
Вагон 171 из серии 164-171, построенной в 1961 г. и полученной из г. Осийек в 1972 г. Прицеп 718 - один из последних вагонов завода Дуро Дакович (серия 716-730 с 1974 года). |
|
Foto: AO; 13.10.2006 |
Duro
Dakovici 4-teljelised vagunid |
4-осники №№ 201-230 завода Дуро Дакович построены в 1974 г. вместе с прицепами 701-730. Обычно к такому составу добавлен еще один более старый прицеп, так и на фото в составе 204+716+663. |
|
Foto: Stefan Spengler; 28.09.1998 |
Koosseis 218+722+654 kesklinnas Ilica tänaval. 4-teljelised mootorvagunid kahe samasuguse järelvaguniga on Euroopas üsna haruldane nähtus, eriti tänapäeval. |
Состав 218+722+654 в центре на улице Илица. 4-осники с двумя 4-осными прицепами - довольно редкое явление в Европе, особенно сегодня. |
|
Foto: AO; 13.10.2006 |
Tatra trammid hakkasid Zagrebis sõitma aastavahetusel 1976/1977, mil saadi 30 koosseisu T4YU+B4YU (numbrid 401-430/801-830). 55 koosseisu 431-485/831-885 saabusid 1979 ning veel 10 T4YU (486-494 ja 405") 1983.a. Fotol vagun 460 tehasevärvides (Zagrebi variant). |
Трамваи Tatra начали работать в Загребе зимой 1976/1977, когда поступили 30 составов T4YU+B4YU (№№ 401-430/801-830). 55 составов 431-485/831-885 прибыли в 1979 г. и ещеl 10 T4YU (486-494 и 405") - 1983. На фото: вагон 460 в заводской окраске (вариант для Загреба). |
|
Foto: Siegfried Wüst; 27.07.1988 |
Koosseis 484+866 Zagrebi uutes värvides (üleni sinine!). |
Состав 484+866 в новой фирменной окраске Загреба. |
|
Foto: AO; 13.10.2006 |
KT4YU trammid jõudsid Zagrebisse kahes seerias: 301-328 aastal 1985 ja 329-350 - 1986. Lisaks vagun 351 TV3-elektroonikaga (tehase nr. 176000, 1986.a.) Fotol tehasevärvides vagun 316. |
Трамваи KT4YU поступили в Загреб двумя партиями: №№ 301-328 в 1985 и 329-350 - в 1986 году. Еще был получен вагон №351 с электроникой TV3 (зав.№ 176000, 1986 г.). На фото: вагон 316 в заводской окраске. |
|
Foto: Martin Harak; 11.09.1990 |
KT4 ja T4+B4 trammid vanades ja uutes värvides. |
Трамваи КТ4 и Т4+В4 в старой и новой окраске. |
|
Foto: AO; 13.10.2006 |
Aastail 1994-1995 saadi Mannheimist 38 kasutatud DÜWAGi trammi. 901-933 on pärit aastaist 1960-67 ja 941-945 - aastast 1971. Fotol tramm 930, Mannheimi 448 aastast 1967. |
В годах 1994-1995 из г. Маннгейм были получены 38 б/у вагонов ДюВАГ. №№ 901-933 - с годов 1960-1967 и №№ 941-945 - с 1971 года. На фото: вагон 930, №448 в Маннгейме, 1967 года постр. |
|
Foto: Martin Černý; 19.09.2000 |
Kohalik tehas Končar alustas madalapõhjaliste trammide ehitamist 1997.a. (vagunid 2102-2108). Viimane selline vagun 2116 sai valmis aastal 2003. |
Местный завод Кончар начал производство низкопольных трамваев в 1997 г. (вагоны 2102-2108). Последний такой вагон №2116 был выпущен в 2003 году. |
|
Foto: Martin Černý; 19.09.2000 |
Aprillis 2005 anti käiku Končari tehases kokku pandud esimene uus tramm nr.2201. Kogu seeria (70 32-meetrist vagunit) läks maksma 110 milj. eurot. Fotol vagun 2209 Ilica tänaval. |
В апреле 2005 г. был выпущен первый новый вагон, составленный на заводе Кончар, под №2201. Вся серия из 70 32-метровых вагонов стоит 110 миллионов евро. На фото: вагон 2209 на улице Илица. |
|
Foto: AO; 13.10.2006 |
Vagun 2233 - vaade tagantpoolt. |
Вагон 2233 - вид сзади. |
|
Foto: AO; 13.10.2006 |
Vagun 2236 4. liinil Savski Mosti lõpp-peatuses. |
Вагон 2236 на 4-м маршруте на конечной "Савский мост". |
|
Foto: AO; 13.10.2006 |
Vagun 2236 - vaade seestpoolt. |
Вагон 2236 - вид снутри. |
|
Foto: AO; 13.10.2006 |
Buss 836 jõudmas Savski Mosti lõpp-peatusse. |
Автобус 836 прибывает на конечную "Савский мост". |
|
Foto: AO; 13.10.2006 |
[Трамваи и троллейбусы в странах Европы]
[Трамваи и троллейбусы в странах бывшего СССР]
Copyright © 2004-2006. Tallinna
Ühistransport - fotoalbum.