Oslo
vanad trammid
*
старые трамваи
Oslo ühistransport: * городской транспорт в Осло:
Sporveismuseet * Oslo Transport Museum
Elektritramm töötab Oslos alates 1899. aastast. Mitme väiksema ettevõtte baasil asutati 1924.a. AS Oslo Sporveier. Kokku tuli 157 moodsat mootor- ja 186 järelvagunit, ehitatud 1912-1924. Edaspidi enam uusi 2-teljelisi vaguneid ei ehitatud. Foto: koosseis 100+495 (1914/1913.a.) |
Электрический трамвай в Осло работает с 1899 года. На базе нескольких компаниив 1924 г. была основана AS Oslo Sporveier, на балансе которой оказалось 157 современных моторных вагонов и 186 прицепов 1912-1924 гг. постройки. После 1924 г. новых двухосников больше не построили. На фото: состав 100+495 (1914/1913 г.) |
|
Foto: Hans Oerlemans; 11.08.1966 |
Mootorvagunitest nr.1-157 sõitsid viimased aastani 1968. Vagun 124 fotol on ehitatud 1899.a. vaguni alusele 1922. aastal. Ka järelvagun 617 on 1922. aastast. |
Последние из моторных №№ 1-157 работали до 1968 года. Вагон 124 (на фото) в 1922 г. построен на основу вагона 1899 года. Прицеп 617 - также с 1922 года. | |
Foto: Hans Oerlemans; 11.08.1966 |
Koosseis 97+484 (1914/1912.a.) liinil nr.5. |
Состав 97+484 (1914/1912 г.) на 5-м маршруте. |
|
Foto: Hans Oerlemans; 11.08.1966 |
1917-1974 eksisteeris eraldi liin - Ekebergbanen - 1200-voldise pingega ja 4-teljeliste vagunitega. Vagun 1003 aastast 1917 sai uue kere 1957.a. ja sõitis kuni 1974. Foto on tehtud Ljabru lõppringil, kus täna on liinide 18 ja 19 lõpp-peatus. |
В годах 1917-1974 существовала отдельная трамвайная линия - Ekebergbanen - с напряжением 1200 вольт и 4-осными вагонами. Вагон 1003 с 1917 г. получил новый кузов в 1957 г. и работал до 1974 г. Фото: кольцо Ljabru, сегодня конечная маршрутов №№ 18 и 19. |
|
Foto: Hans Oerlemans; 11.08.1966 |
1932.a. hakati Oslos otsima sobivat 4-teljelist vagunit. Strǿmmeni tehases konstrueeriti mujal maailmas tundmatu kergest metallist kandva kerega vagun, mille nimeks sai "Goldfisk" (Kuldkala). Aastail 1937-1940 ehitati 46 Kuldkala, numbritega 158-203. Fotol koosseis 194+..., paremal Ekebergbaneni vagun 1002. |
С 1932 года начался поиск подходящего для Осло 4-осника. На заводе Strǿmmen был создан незнакомый в других странах вагон с носящим кузовом из легкого металла, названный "Goldfisk" (Золотая рыбка). В годах 1937-1940 было построено 46 Золотых рыбок №№ 158-203. На фото вагон 194, справа вагон 1002 с линии Ekebergbanen. |
|
Foto: Hans Oerlemans; 12.08.1966 |
Mõned Kuldkalad sõitsid kahekaupa koosseisudena, nagu 199+192 fotol, Lilleakeri peatuses. |
Некоторые Золотые рыбки работали двухвагонными составами, как 199+192 на фото на остановке Lilleaker. |
|
Foto: Hans Oerlemans; 11.08.1966 |
Mõnel pool Oslos kasutavad trammid ja metroorongid sama rööbasteed, nii ka kohas nimega Jar, kus fotol on Kuldkalade koosseis trammiliinil nr.9 ja tagapool metroorong liinil nr.14. Metroo- ja trammiliinid kasutavad Oslos ühtset numeratsiooni. |
В нескольких местах в Осло трамваи и составы метро используют общие участки линии, в том числе в Jar. На фото: составы трамвая на 9-м и метро на 14-м маршруте. Нумерация маршрутов трамвая и метро в Осло - общая. |
|
Foto: Hans Oerlemans; 24.06.1970 |
1974.a. muudeti pinge Ekebergbanenil 1200 voldilt 600-le ja liinil nr.9 Jar - Ljabru hakkasid sõitma Kuldkalad. Fotol vagun 201. |
В 1974 г. на линии Ekebergbanen напряжение было снижено с 1200 на 600 вольт и на маршруте №9 Jar - Ljabru начали работать Золотые рыбки. На фото - вагон 201. |
|
Foto: Hans Oerlemans; 20.07.1981 |
Vagun 180 liinil nr.9 Jar - Ljabru. Kuldkalad olid tehniliselt väga head ja sõitsid liinil kuni 1985. aastani. 46 vagunist 10 on tänaseni tehniliste või muuseumvagunitena säilinud, enamik küll üsna halvas seisukorras. |
Вагон 180 на линии №9 Jar - Ljabru. Золотые рыбки работали на линии до 1985 года. Из 46 вагонов на сегодня служекбными или музейными вагонами сохранились 10, правда большинство из них в плохом состоянии. |
|
Foto: Hans Oerlemans; 20.07.1981 |
Järgmised uued vagunid Oslole ehitati Rootsi trammide eeskujul Hǿka tehases: mootorvagunid 204-253 ja järelvagunid 551-580, aastail 1952-1958. Foto: koosseis 205+572 liinil nr.7. |
Следующие новые вагоны для Осло были построены по образцу Шведских трамваев на заводе Hǿka в гг. 1952-1958: моторные №№ 204-253 и прицепы №№ 551-580. Фото: состав 205+572 на 7-м маршруте. |
|
Foto: Hans Oerlemans; 12.08.1966 |
Koosseis 213+580(?) liinil nr.7. |
Состав 213+580(?) на 7-м маршруте. |
|
Foto: Hans Oerlemans; 21.07.1981 |
Koosseis 243+574(?) liinil nr.7. |
Состав 243+574(?) на 7-м маршруте. |
|
Foto: Hans Oerlemans; 20.07.1981 |
1995.a. paiku anti vagunitele 261-271 uued numbrid 201-211. Fotol Holteti depoos vagunid 211 (ex 271 ex 248), 207 (ex 267 ex 219) ja 208 (ex 268 ex 223). Hǿka-vagunid sõitsid liinil kuni 2000. aasta suveni. |
В ок.1995 г. вагоны 261-271 были перенумерованы в 201-211. На фото в депо Холтет: вагоны 211 (ex 271 ex 248), 207 (ex 267 ex 219) и 208 (ex 268 ex 223). Вагоны Hǿka работали на линии до лета 2000 г. |
|
Foto: Martin Černy; 16.07.1998 |
Aastail 1991-1994 soetati Göteborgist 34 M25-tüüpi vagunit (ehitatud 1959-1961). Oslos sõitsid nad numbrite 266-299 all enamasti kahevaguniliste koosseisudena. Fotol koosseis 283 (ex Göteborg 519) + ... liinil nr.1. |
В годах 1991-1994 из Гётеборга были приобретены 34 вагонов типа М25 (1959-1961 гг. постр.). В Осло они работали под №№ 266-299, в основном в двухвагонных составах. На фото: состав 283 (ex Göteborg 519) + ... на 1-м маршруте. |
|
Foto: Lennart Hjelm; 07.1993 |
Vagun 294 (ex Göteborg 572) liinil nr.13. Viimast päeva sõitsid Göteborgi vagunid liinil 31.10.2002. |
Вагон 294 (ex Göteborg 572) на 13*-м маршруте. Последний день работы вагонов из Гётеборга - 31.10.2002. |
|
Foto: Aleksandr Zisser; 03.09.2002 |
Üks kolmest Tatra T7B5 1988.a. ehitatud prototüübist (nr.0025; tehase nr.177218) saabus veebruaris 1991 Oslosse, kus kavandati suurema partii vagunite ostu. Proovisõidud nr.200 all õnnestusid, kuid Oslo valis odavama lahenduse - vanad M25 vagunid Göteborgist. |
Один из трех прототипов Tatra T7B5, построенных в 1988 г. (№0025; заводской №177218) в феврале 1991 г. прибыл в Осло, где планировалось приобретение большой партии новых вагонов. Испытания Т7 под №200 прошли успешно, но все же были приобретены более дешевые старые вагоны из Гётеборга. |
|
Foto: AO kogu; 1992 |
Pärast paariaastast seismist sai vagun 200 tehniliste vagunite numbri 321 ja leidis kasutust tellimisreisidel (nagu T31 Tallinnas). 1998.aastal saadeti vagun 321 Göteborgi. |
После нескольких лет простоя вагон 200 был перенумерован в 321 и был использован для заказных поездок (подобно вагону Т31 в Таллинне). В 1998 г. вагон 321 был отправлен в Гётеборг. |
|
Foto: Hans Andersen; 20.08.1995 |
аjaloolised andmed *
исторические данные:
Nils Carl Aspenberg; Die Strassen- und Vorortbahnen in
Oslo. Baneforlaget, 1993.
Nils Carl Aspenberg; Nordisk sporveisatlas. Baneforlaget, 1994.
[Трамваи и троллейбусы в странах бывшего СССР]
Copyright © 2004-2005. Tallinna
Ühistransport - fotoalbum.