Wien
trammid ja bussid
*
трамваи
и автобусы
Viini elektritrammi alguseks loetakse 28.01.1897. Aastaks 1929 koosnes trammipark 1750 mootor- ja 2200 järelvagunist, liinivõrgu kogupikkus oli 288 km. Pikemaid liine läbi kesklinna tähistati A...Z, ringliine 1...18 ja kesklinnast algavaid liine 21...82. Sama süsteem on säilinud tänaseni: liinid D, J, N ja O ning 1...71. Ka vagunitüüpide tähistus (mootorvagunid näiteks A, A1, A2 ja järelvagunid a, a1, a2) sai alguse ligi 100 aastat tagasi. 2006.a. algul sõitsid tööpäeviti 30 trammiliinil 434 koosseisu, arvel oli 8 trammidepoos kokku 549 mootor- ja 304 järelvagunit.
|
|
День рождения электрического трамвая в Вене - 28 января 1897 г. К 1929 году трамвайный парк состоял из 1750 моторных вагонов и 2200 прицепов, общая длиния линий - 288 км. Более длинные маршруты через центр обозначились "A...Z", кольцевые 1...18 и маршруты с началом в центре - 21...82. Эта же система сохранилась и сегодня: имеются маршруты №№ D, J, N, O и 1...71. Обозначение моделей вагонов (моторные напр. A, A1, A2; прицепы a, a1, a2) тоже берет свое начало около 100 лет назад. В начале 2006 г. по рабочим дням на 30 трамвайных маршрутах работали 434 состава; на учете в 8 депо числились 549 моторных и 304 прицепных вагонов.
|
Sõiduplaanid, trammimuuseum jm. * расписания, музей трамваев и пр.
Suurim vagunite seeria Viinis oli G (520 trammi, numbrid 481-1000, ehit. 1900-1903). 1920-ndail said nad uued kontrollerid (ja ühtlasi viltuse esiklaasi, et kontroller kabiini mahuks). 212 G-vagunit olid alles veel 1960 ja said numbrile 4 ette (824 muutus 4824-ks); viimased kanti maha 1962. |
Самая большая серия вагонов в Вене - G (520 трамваев, №№ 481-1000, постр. 1900-1903). В 1920-х им поставили новые контроллера (и заодно закрыли кабину вожатого). 212 таких вагонов работало еще в 1960 г., когда их перенумеровали (824 стал 4824 и т.д.); последний из них был списан в 1962 году. |
|
Foto: collection Gisbert Jäkl; 08.02.1961 |
1980-ndate lõpul eksisteerisid lisaks 6-teljelistele standardvagunitele 3 unikaalset seeriat: L, F ja C1. L-seeria kaheteljelised vagunid 501-575 ehitati aastail 1960-61 ja nad olid käigus kuni 30.04.1990. Järelvagun 1257 seeriast c3 on aastast 1961. |
В
конце 1980-х существовали три уникальных серии - L, F и C1
- кроме 6-осных стандартных вагонов. | |
Foto: Harald Kuchwalek; 1988 |
2+2-teljelised liigendvagunid seeriast F olid samuti Viinile ainuomased. Seeria 701-748 valmis aastail 1963-1964 ja oli käigus juuni lõpuni 1996. |
2+2-осные сочлененные вагоны серии F также были уникальные. Вагоны №№ 701-758 были построены в годах 1963-1964 и работали до июня 1996 г. |
|
Foto: B.J Cross; 01.06.1996 |
Seeria C1 4-teljelised vagunid 101-160 on aastaist 1955-59, samuti kui sarnased c1 järelvagunid 1501-1560. Neist 60 koosseisust 13 kingiti 1995.-1997.a. Sarajevole, vagun 146 sõitis Sarajevos numbri 401 all. |
4-осные вагоны №№ 101-160 серии С1 - с годов 1955-1959, также прицепы №№ 1501-1560 серии с1. Из 60 составов 13 в годах 1995-1997 были подарены городу Сараево; вагон 146 там работал под № 401. |
|
Foto: Stefan Mink; 12.07.1976 |
E-seeria 6-teljeliste standardvagunite prototüüp 4401 sai valmis aastal 1959. Fotol sõidab ta liinil "O", tänaseks on arvatud muuseumtrammide hulka. |
Прототип 6-осных стандартных вагонов серии Е №4401 был построен в 1959 году. На фото он работает на линии №О; сегодня он уже числится к музейным вагонам. |
|
Foto: Martin Černý; 06.06.1998 |
Seeria E trammid 4401-4459 ja 4601-4630 ei saa sõita järelvagunitega. Seda tohivad seeria E1 vagunid 4461-4560 ja 4631-4868, mis valmisid aastail 1966-1976. Sobivad järelvagunid on seeria c2 (nr.1001-1090; ehit. 1954-1959), c3 (nr.1101-1290; ehit. 1959-1962) ja c4 (nr.1301-1373; ehit. 1974-1977). Fotol koosseis 4464+1158 Ringstraßel. |
Вагоны серии E (4401-4459 и 4601-4630) не могут работать с прицепами. Для этого есть вагоны серии E1 (4461-4560 и 4631-4868), построенные в годах 1966-1976. Подходящие прицепы: серия c2 (1001-1090; постр. 1954-1959), c3 (1101-1290; постр. 1959-1962) и c4 (1301-1373; постр. 1974-1977). На фото: состав 4464+1158 на Ringstraße. |
|
Foto: АО; 03.07.2001 |
Koosseis 4528+1229 maa-aluses Eichenstraße peatuses. |
Состав 4528+1229 на подземной остановке Eichenstraße. |
|
Foto: АО; 06.10.2006 |
Aastail 1978-1990 valmisid E2 seeria vagunid 4001-4090 (SGP tehas) ja 4301-4324 (Rotaxi tehas), samuti c5 järelvagunid 1401-1517 (Rotax). Fotol E2+c5 koosseis 4044+1434 liinil "D" Ringstraßel. |
В годах 1978-1990 были построены вагоны серии E2 №№ 4001-4090 (завод SGP) и №№ 4301-4324 (завод Rotax), а также прицепы серии c5 1401-1517 (Rotax). На фото: состав E2+c5 №№ 4044+1434 на маршруте "D" на Ringstraße. |
|
Foto: АО; 03.07.2001 |
Koosseis E6+c6+T+c6+E6 metrooliinil U6 Heiligenstadtis. Sellised on käigus tööpäeviti kõrvuti T+T+T+T koosseisudega, seda aastani 2007, kui asemele tulevad 38 uut T-vagunit. |
Состав Е6+с6+Т+с6+Е6 на линии метро U6 в Heiligenstadt. Такие там работают по будням рядом с составами Т+Т+Т+Т, это еще до 2007 года, когда заказана новая партия из 38 вагонов серии Т. |
|
Foto: Wolfgang Kaiser; 04.1995 |
Puhkepäevane koosseis T+T+T liinil U6. T-seeria vagunid numbritega 2601-2668 anti käiku aastail 1992-1995, ehitaja - Bombardier Viinis. T-seeria oli eeskujuks Badeni liini vagunitele (vt. allpool) - ja võib-olla ka KTM-19-le?? |
В выходные на U6 работают составы Т+Т+Т. Вагоны серии Т №№ 2601-2668 были посроены в годах 1992-1995 на заводе Bombardier в Вене. Этот тип служил примером для вагонов Баденской линии (см. ниже), а может быть и для КТМ-19?? |
|
Foto: Wolfgang Kaiser; 04.1997 |
Madalpõhjaliste vagunite prototüübid nr.1 (seeria A, 4-teljelised) ja nr.601 (seeria B, 6-teljelised) valmisid 1995.a. Fotol seeria A vagun nr.8 väljumas 65. liinile ooperiteatri juurest. |
Прототипы низкопольников №1 (серия А, 4-осники) и №601 (серия В, 6-осники) были построены в 1995 г. На фото: вагон №8 серии А выезжает на маршрут №65 с конечной у оперного театра. |
|
Foto: АО; 03.07.2001 |
Seeria A vagun nr.25 liinil "J" Ringstraßel. Aastail 1997-2005 valmisid SGP tehases A-seeria vagunid nr.2-51. |
Вагон №25 серии А на маршруте "J" на Ringstraße. В годах 1997-2005 на заводе SGP были построены вагоны серии A №№ 2-51. |
|
Foto: АО; 06.10.2006 |
Viinist
Badenisse viib 30 km pikkune raudteeliin, mis saab alguse Viinis
ooperiteatri juures ja kulgeb pikalt koos 62. ja 65. trammiliiniga. Fotol on
üks kahest depoost - Wolfganggasse; esiplaanil vagun 4-124 seeriast |
Из Вены в город Баден идет линия длиной в 30 км, которая начинается в Вене у оперы и долго следует вместе с трамваями №№ 62 и 65. На фото: один из двух депо, Wolfganggasse; на переднем плане вагон 4-124 из серии 4-101...126 (1979-1993). |
|
Foto: АО; 06.10.2006 |
Viin-Badeni raudtee (Wiener Lokalbahnen AG) algpeatus Viinis Ringstraßel ooperiteatri juures. Fotol vagun 406 aastal 2000 valminud seeriast 401-406; kõrval 65. liinil vagun nr.8. |
Начальная остановка железной дорога Вена - Баден (Wiener Lokalbahnen AG) у оперы в Вене. На фото: вагон 406 из серии №№401-406, построенной в 2000 г.; рядом вагон №8 на 65-м маршруте. |
|
Foto: АО; 03.07.2001 |
Liinibussid Viinis: http://www.wiener-linien-busse.at.tt/ Fotol on buss 8275 viimasest kahekordsete Gräf&Stift busside seeriast, mis sõitsid liinid 1976-1991. |
Городские автобусы Вены: http://www.wiener-linien-busse.at.tt/ На фото: автобус 8275 из последней серии двухэтажных Gräf&Stift, которые работали в годах 1976-1991. |
|
Foto: Harald Kuchwalek; 1988 |
Seisuga 01.01.2006 sõitis Viinis 182 liigendbussi aastaist 1995-2005. Fotol buss 8197 täpse nimega Gräf-Siemens/SGP NG235 M18. |
По состоянию на 01.01.2006 в Вене работали 182 сочлененных автобусов с годов 1995-2005. На фото: автобус 8197 с точным названием Gräf-Siemens/SGP NG235 M18. |
|
Foto: АО; 03.07.2001 |
Tavalisi busse on arvel ligi 300, pärit aastaist 1990-2006. Fotol buss 8504 (Gräf-Siemens NL243 M12) aastast 2001, sõidul liinil 1A läbi Viini vanalinna. |
Двухосных автобусов - около 300, с годов 1990-2006. На фото: автобус 8504 (Gräf-Siemens NL243 M12) с 2001 г., на маршруте №1А в старом городе. |
|
Foto: АО; 14.10.2006 |
[Трамваи и троллейбусы в странах Европы]
[Трамваи и троллейбусы в странах бывшего СССР]
Copyright © 2004-2006. Tallinna
Ühistransport - fotoalbum.